söndag 8 februari 2009

Dags för bingo!



Ey!


Där jag kommer ifrån är dom kickers,
där du kommer ifrån är dom hipsters.
Och jag kommer ihåg er som töntar,
en gång tönt, jämt tönt, jävla töntar.

Asså, vad är det frågan om,
ja, det liknar ju nördarnas återkomst.

Fy fan vilka stora brillor du har,
är det roliga timmen idag eller vad?
Vad e det du har i din tygpåse,
vad e det för pastellfärgade jeans du har på dig?

Du är fast i någon retro-trend,
second hand för hela din veckopeng.
Det måste va vintage,
kom igen, som om du skulle ha någon image - eller hur.
Inte lurar du mig,
för att du står med lurar på huvet och trycker på play.

Du är ju en DJ, glöm inte de,
den du ser i din spegel är tönten du e.
Du e inget proffs, du e amatör,
kom ihåg du e en å samma nörd.
Du ser dom på gatan och tunnelbanan,
det e en ny form av nörd som har uppenbarats.

Ser dom på TV, hör dom på radio,
dom poppar ju upp då du startar datorn.
Ser dom på cluben, e deejays på cluben,
e snubbarna som arrangerar cluben.
Har kommit tillbaka för att ta revansch,
dom e nördar, dom har bara bytt sitt namn.

Egentligen har jag väl inget emot,
dessa nördar, dom är ändå inget hot.
Jag går bara inte ihop med din sort,
min sort, vi har alltid mobbat din sort.
Din sort har fått luft nu,
helt plötsligt är nörden den där snubben som är tuff nu.
Lika snabbt som den explodera,
kan hela den här jävla hipster-eran,
upphöra att existera.

Och då är du en tönt,
och en tönt kan jag respektera.

Inga kommentarer: