torsdag 26 februari 2009

burn motherfucker burn



Världen och tiden är ur led, och i Södertälje för vansinnet en brinnande tillvaro. Fyra stycken terrorattacker samma natt lämnade en fadd eftersmak när morgonen randades - och kvar stod 3 utbrända skelett som dagen innan fungerat som stormarknader.

Tänka sig... en gång mina drömmars stad skördar nu frukterna av det experiment som kännetecknats av 30 års vanstyre. Som du sår får du skörda, och nu rullar flyttlassen ut från stadsgränsen. Kvar står en förvirrad man vid namn Anders Lago och uttrycker en fabricerad önskan om att allting är under kontroll... tro de, som Stefan & Krister hade sagt.

Själv börjar jag mer och mer överväga åt att följa med dilligenserna västerut. Jag känner mig inte trygg här längre och av det som jag betalar in i skatt får jag inget tillbaka för, då prioriteringen här har nått proportioner till absurdum... "men allting är under kontroll". Detta mantra får mig utsökt att dra mig till minnes en viss Bagdad-Bob. Likväl stiger försäkringspremierna lavinartat, kommunal service får stryka på foten och allmängiltigt underhåll existerar inte längre. Och det som antagligen kommer att bli en avgörande faktor i slutändan är kvaliteten, och framför allt den perverterande miljön på stadens skolor. Det klimat som råder där hade stängt vilket företag som helst, gärna igår. Jag unnar Ester något mycket bättre.

Nåväl, de vise hävdar att problemen finns överallt, och att man i såfall är tvungen att flytta ut i skogen. Låt så vara, och jag är medveten om att avarter går att hitta överallt med den stora skillnaden att i Södertälje så hittar du hela skalan, floran av allt dårskap - plus några nyanser till som du omöjligt trodde kunde existera. Betänk då att detta samtidigt är sanktionerat och supportat med pukor och trumpeter av en gycklare med en stor ros på kavajslaget - för allting är under kontroll...


Så jag säger som Bloodhound Gang: "We dont need no water let the motherfucker burn"

Ny grillfest i natt?

2 kommentarer:

The Johansson´s Blogg sa...

Bra skrivet jimmy, du skulle gilla jompas blogg skarpt som han skriver på kringelstan.se men du har väl redan varit där.

Ha det!

Peter.J.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

nepp... måste kolla. Jompa brukar kunna vara rätt rak på sak. Låter intressant.