torsdag 26 februari 2009

ett litet ljus i tunneln

precis som rubriken anspelar på så finns det trots allt lite solglimtar i vardagen... Och idag sken solen glatt ikapp med temperaturangivelserna som sände budskap om en annalkande vår.

Lägg därtill att hjärtebarnet DJ nu efter flera års tragglande har nått resultat som faller Papi i smaken. Frågan "Vad ska vi äta idag?" möts inte längre av det något lätt uttjatade "Makaroner, köttbullar och korv". Nejdå, hon har fattat grejen... "Sushi! hur många gånger ska jag säga det pappa?" Yes! och Papi är inte direkt svårövertalad. Jag menar, minimalt med disk, gudagott och dessutom näringsriktigt då hon får både grönsaker, frukt, ris och kyckling i sin Yakitori. Way to go girl!

Mer då... låt vara att jag har lite dåligt samvete över att Flossy Mova har lyst med sin frånvaro - men den kommer i morgon. Den måste komma i morgon för i morgon kväll är det för sent. Då stundar bortlejt barn, biopremiär på Män som hatar kvinnor och dessutom lite drink-lounge på Saint. Kan funka. Vem vet, det kanske blir lite ligga också... jag får anstränga mig å vara lite trevlig också.

Inga kommentarer: