tisdag 3 februari 2009

moden är het...



Ni kan vara lugna, Ge mig fem har inte konverterat till en sådan där förkastlig modeblogg - och ni kan vara dubbelt lugna, det blir inga patetiska "dagens utefitta" heller...

Men eftersom vi pappor lätt kategoriserar in oss i en slags halvdvala rent modemässigt efter att vi har förärats med ytterligare en familjemedlem, så kommer här ett bra tips.

Efter att ha degraderats ner till H&M's utbud från det forna top notch-stadiet så finns det trots allt en räddningsplanka med lite credability som dessutom ser bra ut, och med tillhörande bra priser. Att de dessutom har den goda smaken att öppna upp en webbutik där frakten ligger på konstant 20:- borde per automatik generera nobelpriset i textilvård.

Jack n Jones - din räddare i nöden när din sambo hävdar att du ser ut som skit.

Appropå skit och H&M så såg jag att deras vårpublikation trillade ner i brevlådan häromdagen och den norpades snabbt av AK - men sen har jag inte hört något mer. Letade därför upp den i pappersinsamlingen och tog med den som toalettlektyr vilket gav svar på den tidigare nämnda tystnaden... Varenda manligt klädesplagg, modell överdel var ju utrustat med en axelklaff - Papis favvis och Mamis hat. Det här blir en spännande vår.

2 kommentarer:

Ulle sa...

vi vill se jimmy med axelklaff!!! väntar med spänning...

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Det kommer!

Jag misstänker att det är ett inneboende uttryck för den militärtjänstgöring som jag aldrig fick chansen att uppleva.