fredag 9 januari 2009

vi rundade av med en rond



Veckan tog slut och det blev fredag igen... Var nog ganska osynlig på jobbet idag då jag satt nere i kontorsgrottan och jobbade med en projektdel, förvisso kanske inte en framgångsfaktor, men förnöjande för skaparlusten. Nåväl, från och med nästa vecka får Kent vatten på sin kvarn på riktigt i sina fnysningar och gutturala läten som jag tyder till något som liknar "hmpf...administratören..."

16.00 drog jag kortet och lämnade världens största tablettsite för att med raska och spänstiga löptripps ta mig till de centrala delarna av staden och DJ's dagis. Vi är förunnade med en egen kväll tillsammans och det var med glada tillrop som hon mötte mig i dörren. Likaså förkunnade hon högt och ljudligt att pappa har snopp hemma men inte på jobbet - se där, man lär sig för varje dag och personalen såg oberörda ut så jag misstänker att de är vana... alltså inte med snopp, för det vet jag inget om, men om barns funderingar och teorier.

På vägen till matbutiken lyckades hon hångla upp en farbror på 75 barre, minst - samt lura till sig nya numret av Bamse fastän jag inte hade råd, det fick inskränka på mina egna planer på en shiraz. Men vad gör man inte för en liten solstråle. Efter den lilla promenaden som tog en timme så landade vi till slut i vår egen gränd där matlagning och lek tog vid. Papi fick äta för två då kycklingpytt inte var hennes cup of tea idag, däremot dög majs, morötter och bokstavskex alldeles utmärkt - så kan det gå när inte mami miami är hemma.

Efter tandborstningen, men innan saga, sång och välling så gjorde vi en samhällsinsats genom att gå en skyddsrond i fajerbrigadens förtecken. Brandvarnare kontrollerades, brandsläckaren under sängen checkades, dammsugning av elektroniska apparater genomfördes, genomgång av utrymningsplan och muntligt förhör med det lilla livet, status på diverse kablar kollades och byte av dammsugarpåse genomfördes. Check all clear!

På eldtemat fastnade sedan Papi kring en spännande brittisk dramaserie i två delar - Burn Up - som handlade om ett oljebolag, skumraskaffärer, den globala uppvärmningen och makt. Andra delen går i morgon kväll på SVT1 - och även om man har missat första delen så är en farligt sexig Neve Campbell värd att offra 90 minuter på.

Nu lite Hattrick, XL-Coach och lite bloggläsning. I morgon innebandyclash i Gärtuna - Tony ska få igen för förra helgens blåklocka!

Inga kommentarer: