lördag 31 januari 2009

pull my traktor baklänges



För visso var det ett par år sedan som jag ruttnade på den dödgrävarhockey som clownerna i rött lyckades prestera varje gång det drog ihop sig till match.

Men att det var så illa som den komedi jag somnade vid idag hade jag aldrig trott. Alltså på riktigt... får ni betalt för det där pinsamma dagsverket. Nog för att jag kan förstå att ni skiter i SSK som klubb men nog borde det väl finnas några ambitioner att stärka sitt eget marknadsvärde? Jag menar, både ni och jag vet ju att ni kan dra åt helvete om drygt en månad - men för er egen skull borde det väl kännas schysst med en ny arbetsgivare som inte heter A-kassa, även om benämningen kassa är rätt slående.

Jag hävdar fortfarande att Traktor-pulling skulle dra mer publik till rinken än vad som bjuds på idag, om inte annat så skulle halva Linköping dyka upp.

Inga kommentarer: