söndag 11 januari 2009

Flossy Mova' (januari) 2009


Jaow! Vi kickstartar det nya året med hopp, tro och glädje. Samtidigt passar jag på att lyfta fram konceptet Hed Kandi som ägt club-europe och hela medelhavet i snart 10 år. Tydligt och visuellt nischat genom Jason Brooks cleana och läckerola illustrationer.

Hed Kandi är ett skivbolag, radiostation och ett internationellt klubbkoncept som förflyttas mellan olika städer. Hed Kandi konceptet ägs av Ministry of Sound, utgår från London och har byggt sitt extremt starka varumärke bland annat på Ibiza. Konceptet finns nu i ca 45 länder världen runt. Hed Kandi har släppt över 60 album och beskriver sin genre som ” vocal, soulful house, US garage and glittering disco – always deliciously stylish”. Som Papi Jam alltså...

Vi ska även inleda året genom att flirta lite med en av Sveriges mest underskattade house-artister, väl medveten om att AK kommer att hävda att det föreligger något helt annat bakom den utmärkelsen...typ det "visuella" då...

  1. Another Love - The Mac Project feat. THERESE
  2. Right here - Brandy
  3. We fuck you - Electrick Red
  4. If I - Justin Timberlake feat. T.I
  5. Out of this club - Pussycat Dolls feat. R Kelly
  6. Money dont talk - Juvelen
  7. Let it go - Stonebridge feat. Wawa
  8. Heartless - Kanye West
  9. Fri - Lorentz & M.Sakarias
  10. Porten - Mohammed Ali feat. Nano

Shajt! Där fick ni lite att gotta er åt såhär nu när en ny arbetsvecka är i antågande. Stay Fly!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Yo Jimbo, råkade ramla in här, ja av misstag alltså...på arbetstid!!!???:-) Jag efterlyser fler sådana här inlägg på bloggen. Ja tips på sköna låtar och allmänt bra musik alltså.
Jag Fjompen, Matte Lönn, Pontus och några till hade Veckans Svänglänk förut som ett stående inslag på mailen på fredagar, men detta har dock dött ut. Jag tycker att du plockar upp den bollen genast!
Över och ut!
/Lasse L (din allra trognaste läsare...typ)

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Lars.

Du vet mycket väl att det inte finns någon genväg till det perfekta ljudet. Det glädjer mig därför verkligen att du har hittat hit. Men det är stora krav du ställer på mig, även om det sounds väldigt lockande.

Jag är inte lika up-to-date längre så Flossy Mova' är ett månadsverk i stil med tandverk.

Skurken bakom detta förfall är naturligtvis DJ Ester som lagt beslag på hemmets alla soundsystem.

Men om du droppar lite mailadresser på ansiktsboken eller till jimmy.roger@home.se så ska jag se vad jag kan göra. Jag behöver onekligen lite inputs från era skivgömmor.