söndag 4 januari 2009

Mixed up noon




Precis som Blue gjorde 2002 så iscensatte AK's pals en "fly by" under gårdagskvällen - utrustade med en rykande het paj och ett nyinköpt sällskapsspel så knackade det bestämt på ytterdörren. En snabb dukning och sedan bröd in i ugnen och lite sallad som hade gjort Heinz salig innan bataljen kunde inledas.

Retro stod det på locket till spelet - och är det någon som är retro så är det DJ's morfar, vilket också visade sig i antalet kort som han förskansade sig med - om vi nu ska knyta an till den inledande batalj-metaforen. Papi är dock en strategiker och inriktade sig snabbt på effektivaste vägen mot seger vilket också gav resultat. Spelet var både varierande och underhållande samt lättsamt. Spännvidden med teman från 50, 60, 70, 80- och 90-talet gjorde att alla kunde känna sig delaktiga.


Något annat som gav resultat var också inmundigat av ädel druvdryck vilket föranledde att AK likt många andra kvällar denna jul kände ett tvång att lämna hemmets trygga väggar. Uslingen har fått smak på uteliv och umgänge - kvar sitter jag som en ensamstående pappa med en vällingflaska i ena handen och ett L-märke i pannan. Men hon säger att she lööööves me... så jag får väl tro henne. Någonting säger mig att jag borde ha sparat ihop till en finlandskryssning med boysen snart.

Fly by var det ja... hmm, nu blev jag faktiskt sugen på den plattan så jag tar och throwbackar den medans jag gör en djupdykning i en av skivcäjsarna... word!


2 kommentarer:

g sa...

Vilket datum blir det?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Enligt bloggen "Ett riktigt hylo" så anser 66% att det kommer att ske när Roloj bokar.