söndag 18 januari 2009

liten har blivit större + etikettfråga




En bra helg börjar närma sig sitt slut, tänk bara om det ändå kunde vara lite värme och sommar - har börjat misströsta igen och tycker att världen är orättvis. Har inte AstraZeneca någon hemlig produktionssite på Cypern eller Teneriffa som är i behov av en svensk yngling utan förhud.

Hur som helst så bjuckade AK på en dag för mig själv vilket togs emot med öppna armar - som den gentleman jag dock är så kontrade jag naturligtvis med en bukett blommor - den skrala kassan till trots. Därefter på med gasellmockasinerna för en 80 minuters löprunda - jag kan inte säga att det var svinkallt, snarare så där äckligt svealandsrått så att det gör ont i knäna efteråt. Till råga på allt inga plåtspottartroféer heller.

Efter en kokhet dusch svidade jag om för att gå och hämta Lejonet i garaget för en tripp till MIO i Heron City - DJ's stol och skrivbord hade anlänt, så fransosen fick gestalta lastbil dagen till ära. Och det var en mäkta stolt Ester som förkunnande att hon nu är stor efter att Papi agerat hobbysnickare. Nu måste vi bara hitta en passande skrivbordslampa så är den delen av hennes rum klar. Förhoppningsvis kan vi få iväg soffan inom kort så att hennes nya säng kan hämtas hem från IKEA. Ett jätteschabrak som hon fan får nöja sig med tills hon blir 17 år.

Avslutningsvis så står jag inför ett litet etikettdilemma, där jag ämnar be er läsare om råd. Vad säger de oskrivna lagarna och när börjar surtanterna titta snett på oss i trappan och i tvättstugan? Allt julpynt skickade vi ner i källaren för några veckor sedan, samtidigt som granen styckades till flis. Jag har dock velat behålla balkongbelysningen med grankvistar för att jag dels tycker att det är lite mysigt och för att jag inte tycker att fenomenet har direkta likhetstecken kopplat med julen utan snarare vintern. Men nu ser jag att nästan alla andra har plockat ner sina belysningar, så frågan är vad som gäller och vad som anses acceptabelt. Jag hade tänkt mig till slutet på februari - men jag kanske trampar rejält i klaveret. What to do or Let's doris!

1 kommentar:

The Johansson´s Blogg sa...

Jag har min belysning kvar ute på baksidan, ingen har tittat snett eller påpekat detta och om det skulle komma någon glirling så skulle jag skita i det fullständigt.