tisdag 20 januari 2009

min metro



Tänka sig, och tack för det Designtorget - jag visste väl att det fanns en underjord även för mig... Fast nog hade det varit passande att klämma in en brun linje också - just a thought.

Ok. lågt av mig - och lägre kanske det blir. För appropå disktrasa så slog det mig att det finns utrymme för ytterligare en kontrovers i det Bergqvist-Jonssonska hemmet. AK har en förkärlek att applicera den använda wettexduken på skarven mellan disk- och avrinningshon efter uträttat förvärv, och jag mår sjukt illa av den synen... Men jag kan inte förlika mig med schablonbilden av folkhemmet inom radonväggar och där vinröda medaljongtapeter klär vardagsrummet tillsammans med gröna heltäckningsmattor... det ser så sjukt miljonprogramstacky ut - och samtidigt vet jag att jag med dessa åsikter avslöjar innerligheter som inte är så skönmålande för Papi.

Men något ska man ju haka upp sig på.