fredag 2 januari 2009

Plagiat

Klimpen, ni vet han Sveriges störste motgångssupporter - enögd, naiv, besatt och domarens bäste vän - jag upptäckte nu på hans blogg [http://www.sskoveralltalltid.se/] att han lagt upp introt till SSK's pliktskyldiga åtaganden, dvs. matcher.

Nu kan jag tänka mig att han tycker att den är lite häftig och att den ger honom lite svettrysningar - ja, vid riktigt ädla tillfällen kan jag tänka mig att det blir ett och annat ryck i ballen. Men för mig som tillhör det nyanserade släktet så lyser bara ett stort plagiat på skärmen.




...eller plagiat kanske är ett för stort ord. Jag kanske dömer lite väl hårt här... när jag tänker efter kan det ju faktiskt vara så enkelt att det handlar om inspirationskälla och hyllning. Ja, så måste det vara - man vet ju hur det går till i ett omklädningsrum. Om inte så kan ni ju fråga Janne Huokko.

Inga kommentarer: