onsdag 24 september 2008

what's cocking



Från den inte allt för frekvent förekommande avdelningen på Ge Mig Fem så gör vi en djupdykning direkt ner i Papis Kök.

Dagens kulinariska utsvävning kanske inte var i samma gastronomiska tungvältarklass som Sydamerikansk Merguez - men Möllers lammgrillare dög en bra bit på vägen också.

Lammgrillare + Ruote-pasta och till det delicious Salsiccia Picante från Zeta och kvällen var gjord. Al dente supreme!

Betyg: Ester åt absolut ingenting och Papi åt upp allt...suktande efter mer.

2 kommentarer:

theBerra sa...

Mää.. JrB, vi har ju pratat om detta... iallafall jag... intet ont om Möller och i sammanhanget nyttjad beredningsreknik (vattz fraiing iz not cooking, vatt?) men jag känner mig forcerad att åter skicka upp ett pekfinger för den skånsk-halländska delikatess-institutionen Pärsons. (hade nog stavat fel förra gången, skämmigt) http://www.parsons.se/
De har dessutom sveriges största raka korv som reklam utanför Halmstadsfabriken. Det förpliktar.
... men i ärlighetens namn köpte Scan hela rasket 2006. "the Pripps syndrome". Provare necesse est. /theB

Förhudslös och Ryggradslös sa...

En tripp till Halmstad har skett på lösare boliner och grunder än så. Dags att tanka bilen... jag återkommer med rapport, såvida jag inte fastnar inne i en ås eller dylikt.