torsdag 4 september 2008

beredskap obefintlig


Jimmy: "- Du...är det okej om jag går ner i källaren och tar en dusch, så fixar jag disken efteråt?"

A-K: "- Jadå det är lugnt"

Jimmy: "- Ni kan väl efterlysa mig om jag inte är tillbaka inom 30 minuter"

A-K: "- Aameen... vad skulle kunna hända?"

Jimmy: "- Jaa... Kurt (grannen) kanske står med en machete där nere och väntar"

A-K: "- Meh... han är ju i Småland"

Och det är då det slår mig - ni tjejer har fan i mig inget beredskapstänk... och om vi bortser, ja slopar den onödiga debatten med bara ett rätt och etthundratusen fel kring det oprovocerade mansvåldet mot kvinnor så har vi kanske en källa till nytänkande här.

Börja förutse det värsta...

Det är väl klart som fan att Kurt sprider ut i bygden att han drar till Småland om hans uppsåt är att lönnmörda mig som en annan Norman Bates. Men det hade han inte haft något för här - för Papi kastade sig in i källaren med en flygande roundkick... följde upp med en bakåtvolt och fäste 23 kaststjärnor rakt genom duschdraperiet - å detta samtidigt som han i ena handen hade en bandare med Europes "Ninja Survive" på högsta volym.

- Die! motherfucker-Kurt!

Inga kommentarer: