torsdag 4 september 2008

Nattligt besök



Natten bjöd på lite udda feberdramatik och märkligheter - drömde om att jag hade Caroline af Ugglas, Claire Wikholm och Unni Drougge på nattlig vickning runt köksbordet. Och av någon anledning så kretsade samtalet uteslutande om hur usla erfarenheter alla dessa vrak haft av Gringo P:sson.

Det var allt från hur jävla krackig bilförare han var till obefintligheten i sängbingen. Jag försökte av artighet till mina gäster, och den sena timmen dra mitt strå till stacken och ondgjorde mig över svårigheterna att ställa en fråga till idioten samtidigt som han sitter och läser något - detta mottogs dock bara med ett par höjda ögonbryn och sedan fortsatte samtalet som om min passus aldrig ägt rum. Det slog mig dock senare det olämpliga i att deklarera svårmod till ännu "svårare" människor.

Mina drömmar vindlade sedan vidare i ryckiga g-kraftsformationer, men en subtil känsla låg dock kvar framåt morgonen att mötet trots allt kanske hade ägt rum... helt omöjligt är det inte för på köksbordet låg det smulor från organiskt odlad säd och ute på verandan stod en "Här-går-man-skylt".

I övrigt så bjöd gårdagen på en viss temporär förbättring i sjukläget och en tam liten sol inviterade till en promenad i omgivningarna. Således krängde jag på mig kameran och ägnade eftermiddagen till att fylla biblioteket med skärgårdsmotiv. Ajo... just det... eftersom Sveriges Mest Hopplösa Informationskälla trumpetade ut bullentiner om sydvästlig vind på över 10 m/s så var hela Stenstrand fylld med lazy bums bärandes på strykbrädor - där skulle man haft korvlådan med sig och tillskansat sig lite avans.

Mycket snack om vindpusten Gustav i dagarna - där säger jag som Clabbe... "har vi på träning", ta en titt på detta klipp:




Inga kommentarer: