torsdag 25 september 2008

[naj-koo]




Jag har inte riktigt kunnat släppa det här med att Östers IF vek ner sig så billigt mot Motala - kanske inte så att jag har legat vaken på nätterna och vridit mig... eller jo, eftersom jag har jobbat natt så har jag ju iofs. varit vaken... men märkbart brydd har jag i alla fall varit.


Så pass att jag har grottat ner mig i det finstilta - och se där... Bara dagarna innan debaclet signerade man tydligen ett nytt sponsorkontrakt kring matchställ and all the other shit... Och tyckte man att själva förlusten var en nedvikning så andas det här snarare prostitution.


BYTA NIKE mot UMBRO!!!


Meh...era morons! Vem som helst vet ju att det bara går att vinna i Naj-koo som Esters så märkesmedvetet uttrycker det. Umbro är för svettiga engelska div.2-spelare. Adidas är för övervintrande bonnläppar från Finland eller Tyskland och Kappa duger bra åt Perse-poikar-wannabe i Italien och obskyra Stockholmsklubbar.


Men då säger vi väl så då... Det får bli div.1 södra i tre år till - för så långt sträcker sig det nya kontraktet.

Inga kommentarer: