lördag 27 september 2008

I'm bad



Jag går och badar nu...

Tar med mig kvällens vin i form av en [yellow tail] - en beprövad klassiker som eventuellt kan lindra en sönderprovocerad pappa. Erbjuder på stående fot uthyrning av en trotsig 2.5-års skenhelig ängel. Hyrtiden är satt till fyra år och går ej att omförhandla.

Plan B är att leta upp en internatförvaring, gärna i Schweiz.

Tar dessutom med mig en bok som nog får betecknas som hellre än bra...Mari Ljungstedt är en crossover-kopia av Läckberg och de bloggläsare som har varit med från början vet vad jag tycker om henne. Oavsett det faktum att vi semestrade i Fjällbacka förra sommaren. Och när vi ändå är inne på böcker så sänder jag här postumt en kondoleans till Olov Svedelid - Tack för en uppväxt bland både strider vid ringmurar, morsor som inte är några häxor och en galen Roland Hassel.

Sitter förresten och funderar på om Gringos kontantkort tog slut runt 03.50 igår natt eller om det var utspelet kring Janis chorizo-odör som dödade sms-konversationen. Jag röstar nog på att han sprang över ett risigt ligg inne på 7eleven.

Inga kommentarer: