måndag 17 mars 2008

well well...



Har ägnat hemma-dagen med att vässa med Telgebostäder... Lagom till deras 60:e födelsedag passar de på att ge ut en bok/folder med intressant historia och bilder från svunna tider. Den ramlade förövrigt in tillsammans med den väl tilltagna hyresavin och fick undertecknad att försvinna bort lite i den lokalhistoriska voyeurn... tills jag gick bananas på ovanstående foto.

Brunnsäng... mmm säkert! Våga inte skämta om sådana allvarliga saker med en "Genetas son" - det är väl klart jag kan mitt hood. Lika lättövertygade var dock inte TB, utan det krävdes två vändor i mail-stratosfären innan det slutade med att bokens författare självmant kapitulerade och ringde upp:

"- Du har rätt - jag har fel"

"- mmm... jag vet"

Rätt ska vara rätt - så nu ser jag fram emot den fylligare utställningen som sätts upp i Bobutiken med start den 31:a mars - ska bli spännande. Jag älskar gamla foton på nyexploaterade bostadsområden, gärna från 60- och 70-talet. De andas en renhet, naivitet och framtidstro som får en att förstå att man själv växte upp under den sista trygga eran innan den stora stygga världen kom i fatt oss.

Jag har gjort lite annat också - bla. totalsanerat badrummet från golv till tak i förberedande syfte inför morgondagens måleri av fönsterramar och foder. Dessutom har jag lagt på nytt silikonfog längs med hela rummets vägg- och golvfog.

Det får duga så...

4 kommentarer:

g sa...

Genetas son? Är det meningen att jag ska kommentera det och påstå att du är uppväxt i Ronna?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

det var mer en recitering av det gamla mittuppslaget i LT... därav de båda citationstecknena

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV de LCD, I hope you enjoy. The address is http://tv-lcd.blogspot.com. A hug.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

åhh... en kram... till mig!