söndag 30 mars 2008

S:t Papi - Ditt helgon på Saint


Efter att noga ha övervägt aspekten att riskera kategoriseras in bakom samma kartotekflik som "Peterssonsk alkoholglorifiering på nätet" så väljer jag ändå att droppa dessa rader. Kanske mest för att jag vet att jag i slutet av året behöver dylika sök-taggar när jag ska summera mitt utegångsår anno 2008.

Hur som helst så innefattade gårdagkvällen en känsla av sinnesro och frid - sådär som man kan känna när man har varit ute på en längre resa och slutligen kommer hem. Om man är kräfta som Papi så infinner sig den känslan om så bara resan är ut till ICA Maxi för att panta returburkar.

Mitt "vardagsrum" levererade nya inneboende även om en del kända ansikten dök upp under den senare delen av kvällen. Men vad gjorde det när min sidekick Fjompen tillsammans med Björne bakom disken satte guldkant på kvällen.

Mellan inmundigandet av delikata drinkar och utsökt vin så pulserade ambivalenta och konstnärliga toner från bla. Róisín Murphy, Equalibrum, Gus Gus & Chikada. Dessutom hade Björne den passande fingertoppskänslan att väcka sin gamla husgud Beck till liv. Ny platta och allt. Själv begravde jag honom i en subtil 90-talskista way back... Beck alltså.

Jag nämnde sinnesro... ja, det var till och med så att jag fann en förnöjelse i att lulla hem på blöta gator och en regntung himmel som spännde över välkända kvarter. Jag välkomnade till och med det annalkande bakruset som lurade i morgongryningen - kort och gott en vacker utekväll i det som en gång var min estrad.

Inga kommentarer: