fredag 14 mars 2008

fredagsrusning



Hämtade DJ vid 16.00 på dagisch för en rask färd ut till Södra och Södertälje Färghandel - beställningen på tapeter från DURO och MIO Collection hade anlänt och låg och tickade ledtider på deras lager. Räkmackan A-K hade tagit kompledigt även denna kväll. Är det inte Me&I-partyn så är det Genrep inför Melodifestivalen på Globen. Och finns det inget annat att greppa så brukar hon sitta och uggla på officet tills Ester somnat av utmattning... nä.. så illa är det inte.

Men som payback så kontrade Papi med fryst pan-pizza... nästan hela skörbjuggscirkeln var representerad. Och då ska man ha i åtanke att det är samme Papi som satt i TV-soffan och ondgjorde sig över dåren Sebastian i Hells Kitchen - killen drömde om en världsomspännande franchise-kedja samtidigt som 95% av råvarona var förfrysta och tillagades i microvågsugn. För första gången fanns det i mitt tycke fog för Gordon Ramseys lite lätt uttjatade " I've never ever ever met someone I believe in as little as you", för den här killen bräcker till och med jag i köksregionerna. Btw. den här Gordon är på många sätt underhållande, och har man tre stjärnor i Guide Michelin för sin Londonlokal, så har man absolut underlag för att åka omkring och dryga sig. Men håll med om att de första BBC-produktionerna kändes mer reality än det här amerikanska tillrättalagda FOX-crappet. För att inte tala om introt som är det fulaste jag sett - ser ut som samma design som Södertälje Lokal-TV har.

En grej gör den här Gordon sjukt bra... ja antagligen inte bara han utan hela hans team (hur många kan dom vara? femhundra?) - för jag kan tycka att jag och mina colleagues på Zencans nattskift stundtals är jävligt effektiva, men tänk er att få slänga in de här myrorna en vecka...jaow... för ni har väl märkt att natten mellan dag 3 och 4 så lyckas de renovera, bygga om och möblera hela restauranghelvetet... och det stannar inte där, utemiljö, skyltar och menydesigner angrips och byts ut - PÅ EN NATT!!! ...my ass...

New topic... Tapeter ja... vårt projekt med vardagsrum-make-over börjar nu närma sig slutfasen och snart levererar jag lite bilder för bedömning. Veckan efter påsk kommer Nirre hit och slänger upp tapeterna - ungefär samtidigt dyker den beställda soffan upp och IKEA lanserar den tänkta mediamöbeln. Allt det andra är redan hemköpt... ja förutom plasman som vi också tar i april eftersom det kändes vettigt att få upp den svarta fondväggen med medaljonger först. Slutnotan hamnar ganska precis på 40 000:- och det jag är mest nöjd med är att allt är betalt - inga krediter, inga avbetalningar och lån. Känns inte riktigt som den gamle glidaren utan något som till och med farfar Börje skulle kunna vara lite nöjd över.

Ännu ett nytt topic... Melodifestivalen... A-K är alltså iväg och tjuvtittar på finalen redan ikväll, själv har jag andra problem - vet inte riktigt hur jag ska leverera min lista innan det drar igång i morgon. Jag har nämligen kommit till den bistra sanningen att jag inte riktigt har varit true mot er eller mig själv. Ibland har jag listat det jag själv tycker är bäst, ibland har jag tagit hänsyn till vad jag vill skicka till Balkan och slutligen det minst hedersvärda... det jag tror skulle gå vidare. Men jag ska rena mig själv i sakral tvagelse och leverera en naken och sann lista med det jag själv endast och only tycker bäst om. Vilket borde vara den låt jag gått och nynnat på hela veckan... men ni får hålla er till tåls till i morgon. Nu ska jag chilla framför en våffla - är man ensam så är man...

Inga kommentarer: