lördag 8 mars 2008

Gala!



God Damn it som min cappi-polare PLX säger...

Jag hade tänkt vara sjukt ambitiös och lista upp hela jävla schlagerträdet för andra chansen - med teorier och förklaringar till olika utfall - men jag tror att jag skiter i det...

Jag hänvisar helt enkelt till förra lördagens sista rader: Sibel... shit vilken röst!

Men vis av de sedvanliga tonårsröstningarnas dominans så hyste jag inga större förhoppningar - istället satt jag och gottade mig åt att oengagerade Olof och Carola for ut på taigan med en kadang. Så går det när man spökar ut sig i Huberts mössa (internt skämt).

I övrigt bjöd andra chansen på precis den nervpirrande spänning som var så totalt frånvarande i vestibulen på Hotel Clarion för några år sedan. Och det hettade till lite extra här hemma i TV-soffan när Papi mycket enkelt förklarade Suzzie Tappers storhet för en frågande A-K: "- du har inte förstått det här med kärlek". ...ridå.

Slutligen en passus... Ja ja... alla ni humorbefriade morons med ett ständigt sökande efter nyhetens behag... Kristian Luuk visade än en gång vem som är kung på tronen - Björn vem!?

Inga kommentarer: