söndag 23 mars 2008

sån där bra söndag - än så länge...



Hallå där alla United-scums! Jag tar mig den vänliga friheten att visa upp framsidan på världens vackraste matchtröja... för idag kommer ni nog bara se ryggtavlorna av dem.

En perfekt söndag är i antågande - sjok najs väder utomhus, och får jag bara disken gjord ska jag snöra på mig najkisarna och ge mig ut för lite fartlek - tänkte dessutom pola lite med miljön också genom att besöka både pappers- och glasinsamling. Då kan jag ta det lugnt med samvetet under resten av veckan... bra så.

Väl hemma är det dags för ett svartmuskigt relationsdrama på "Drömmarnas Teater" med förmodad dramatisk upplösning i två akter. Och med två amerikanska ägarintressen så är Walt Disneys ande påtaglig... och vi vet ju hur det går i sådana historier. Arbetarpojken vinner hela skatten och kungadömet medans Kalle Anka-gänget får däng.

Parallellt med detta TV-drama springer mina egna röda tjurar i Punanen Sonni FC ut för en viktig bortamatch. Seger är ett måste... men med tanke på säsongen so far så tar jag inte längre något för givet. Skulle det dock bli seger i båda matcherna så har jag lovat att bjuda på middag ikväll.

Fan trot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi såg framsidan på era matchtröjor..... när vi sprang över er!

Förhudslös och Ryggradslös sa...

du låg ju mest på rygg - som vanligt...
Men ok. ni var way bättre idag.