söndag 16 december 2007

tand-ori



Tänk att det kunde man ju ge sig den på...

Familjerådet hade precis haft ett sammanträde med ekonomiutskottet och gått igenom förutsättningarna inför julen. Det såg väl sådär ut... kanske till och med hyffsat med tanke på att debetkolumnen fortfarande är i en återhämtningsfas efter A-K:s time-out förra månaden. Lyxfällan ringde och tipsade om att man kunde se till och bli lite ovän med sådana man inte har lust att köpa julklappar till för att hålla nere kostnaderna - men vi ratade det förslaget...

Nåväl, med en annalkande jul i faggorna och dess måsten - en lördag fylld av slit och släp med Kent & Bollas flytt och en ekonomi i trång men hyffsad balans så var det ändå en relieved Papi som slog sig ner framför lördagsstek och gott vin. En lätt saknad efter hjärtebarnet som tillbringade ett dygn tillsammans med kusin Lova hos mormor och morfar infann sig - men samtidigt även en välbehövlig lättnadskänsla av att få ett litet andhål.

Det är då det självklart ska jävlas lite och ställa alla kalkyler på sin spets - Knakelibrak och en hörndel av en kindtand bits av... snap back to reality oops there goes gravity... Självklart i den tand som jag har en ynka lagning i... men det kanske var bra när jag tänker efter.

Om vi bortser från det kortsiktiga ekonomiska dilemmat så är det även en irriterande faktor att det inträffar en lördagkväll - jag måste således vänta till måndag morgon innan jag över huvud taget vet om det ens finns någon tid innan jul. Och då infinner sig nästa ekvationslösning... tänk om den enda tiden som finns är just i morgon bitti, å så blowar jag den chansen genom att köra ett nattpass på Zencan - hur kul blir den julen? Och under tiden så söker sig den satans tungspetsen oavbrutet mot den trasiga tanden - vad tror den... att tanden helt plötsligt skulle ha lagat sig själv - här pratar vi tvångstankar...

30 minuter kvar till avspark - vi får se om det är jag eller Kåve Påve som skiner den här veckan på jobbet. Har en känsla av att Voronin avgör i 86:e minuten.

Förresten GRATTIS BLOGGEN! - den fyller ett år idag - vem hade trott det? Var tvungen att backa lite och läsa vad som rörde sig i Papis huvud då... men jag kan lugna er för det var samma dravel som nu.

Inga kommentarer: