fredag 7 september 2007

välfärdsproblem

åååhh... suck... stön...
nu är det så där jobbigt igen.

Sveriges fylligaste frilla har stött på humörnedsättande motgångar igen.

Papi har som bekant en väldigt svårarbetad frisyr som kräver sin utrustning för att ge just den där rätta feelingen. (Fråga bara livskamrater och medresenärer runt om i världen). Under flera år stod Maria Nila som kunglig hårleverantör i form av en 109:- flaska som undertecknad dåre gladeligen kvitterade ut var 14:e dag hos sin lokala saxkreatör. Det var lyckliga dagar för det tunna babyfjunet som kalottar sig på Papis lob. Samma babyfjun som blir oljigt och flottigt bara det råkar vila den kortaste stund på en kudde.





Men över en natt förändrades allt då de skånska asen på Laperle Haircare beslutade sig för att byta ut sina kollektioner mot ren crap! Nu stundade en mörk och dyster tid i Papis kroppsvårdshistoria. Man kan säga att jag var nere på botten och krälade i nattsvarta gränder. Jag dealade och sålde ut mig till allsköns skumma leverantörer som lovade stort men höll intet. Psykologkostnaderna sköt i höjden och Papi började missköta den dagliga hygienen. Det gick så långt att han ofta hittades på AstraZenecas duschgolv skakandes efter attacker från Nilfisks industrihygien.

Alla vackra sannsagor bjuder naturligtvis på en vändning - så även denna. Förstå den glädje som infann sig vid upptäckten av Schwarzkopf Gliss Aroma Repair. Fyrverkerier sköts upp - guld och myrra frambringades, och längs med Papis promenader ströddes palmblad vid hans fötter. Livet lekte och det oföskämda priset av 26.90:-/flaska fick pluskan att göra trippelvolter.

Man kan då fråga vad undertecknad har gjort för ont, för att åter igen behöva stå ut med samma förödmjukning. Med ett djävulskt flin informerade det söndersminkade och livlösa fejset att produkten har utgått ur sortimentet... ja de har till och med slutat tillverka den... Hade det koketta svinet kunnat, så hade hon säkerligen ställt sig och gjort juckrörelser framför mig. Men ett förmodat trasigt höftbensparti undanhöll mig den tilläggsinformationen.
Vad fan ska jag göra nu...
Jag är nere på botten igen.
Livet saknar mening.

1 kommentar:

g sa...

Ajdå... då förstår jag att du inte vill följa med på ATM-kryssen.