torsdag 13 september 2007

pläjta



Jag har nämnt det vid ett par tillfällen förrut, därför vet de flesta av er att jag och Gringo Bingo har platespottat sedan 1996 med varierande intensitet. Nu börjar det närma sig slutet på en lång resa - och förvisso början på en ny. Därför känns det lite irriterande för Papi som är en tävlingsmänniska att han har hamnat på efterkälken lite... Men Papi är ju även känd som en fragrant analytiker och har därför dragit vissa slutsatser.

Framför allt kan man med det utmärkta hjälpmedlet platespotting.com konstatera att det finns dubbelt så många bilar i Solna som i Stockholm, en något enerverande upptäckt då den känns helt osannolik - jag har därför tvingats dryfta mig till ett par alternativa orsaker. De är dock inte rangordnade inbördes för antagligen stämmer allihop.


  • Gringo har helt enkelt degraderats till fältsäljare och ägnar numera dagarna åt att snurra runt i en svart A3:a med 11' navkapslar.

  • Gringos tidigare så oumbärliga kunskaper i att debitera folk för hur man sätter på en kopiator, får igång en kaffebryggare, varvar ett visst bilspel till kryss-lådan eller hittar till Anticimex glesbyggdsutspridda lokalkontor klassas nu som tilläggstjänster tillika gratis för företagets kunder.

  • Gringos ut i fingerspetsarna utvecklade Peterssonska svårmodighet och ständiga velande har nu diskvalificerat honom hos det kvinnliga könet i hela Mälardalen, ja antagligen längs med hela kustkedjan upp till Sundsvall. Detta har lett till en outömlig källa av fritid vilken numera spenderas vandrandes Valhallavägen och Sveavägen fram och tillbaka.

Men egentligen är det inte mitt största problem - istället går jag nu omkring och funderar på var jag ska hitta en RC-Cola...

Inga kommentarer: