onsdag 26 september 2007

Minnenas allé



Jag brukar ofta få frågan vad jag minns mest från min tid som manager hos CityMail - tja... förutom att det var en jävulskt spännande och lärorik tid. Så är det väl främst alla eftermiddagar som spolierades för att någon satans CityMan ringde in till kontoret för att meddela att man satt fast i något dike. Och då har jag exkluderat Mitsubishin som jag själv totaldemolerade ute på Mörkölandet...

Fågelholkar på färjpersonalen ut till Oaxen när undertecknad skulle demonstrera "plikten framför allt", "kunden i fokus", "breven ska fram"... därför rullade en bananformad bil med sprängda rutor upp på landgången...

Ja, och så har jag utelämnat urvalsprocessen när 19-20 åriga tjejer skulle söka sommarjobb naturligtvis...

3 kommentarer:

g sa...

Citymail... talanglöst företag. Jag fick en uniform, i fel storlek, men aldrig någon lön. Jag hoppar av!

Anonym sa...

Va glad att du fick en uniform.
Jag och Clabbe fick dela post utan uniform eller lön.

Anonym sa...

Få och få! Det är ädlare att giva.
Det äts väl fortfarande ägg till frukost på kontoret i Järna?