söndag 16 september 2007

sommarens sista suck



Söndag i september och Papi Cholo paketerar in sommaren 2007 och gör bokslut. Nu väntar 8 månaders fångenskap i det som kallas årstider men som undertecknad gärna kallar för värdelöst skit. 8 månaders frysande med regn, blask, snö och en massa blåst - den som hittar något upplyftande i det borde snarast trä på sig tvångströja och frivilligt uppsöka närmaste psykklinik.

Jag skräder inte med orden när jag säger att jag verkligen hatar den mörka delen av året - det suger, det är depprimerande och framförallt meningslöst.

Hur som helst så måste jobbet göras, därför inleddes söndagen med fönsterputs av Papis platespottarfönster ut mot gatan. Senaste veckorna har inte varit nådiga i renhetssynpunkt då plattsättarna som vann kommunens avtalsförhandlingar, ni vet de där som kommunicerar på polska av någon anledning, brutit upp gatan utanför eftersom nästa avtalsvinnare ska gräva ner det nya stadsnätet för installation. Detta arbete följdes upp av nedmontering av loungen på balkongen, det tar emot men måste göras.

A-K och DJ rullade precis iväg mot Bodastigen för att ta emot Gotlandsresenärerna i mor- och farföräldrar. Dessutom skulle de testa utbudet av lekutrustning då området har uppdaterats under vår- och sommar. Jag har själv noterat en fullskalig jeep som ser spännande ut.

Själv tänkte jag fortsätta dagen med att dammsuga, våttorka golven, diska gårdagens helgmeny som bestod av ugnsgrillad peppar- och sambalkyckling med tillhörande honungsglacerade rotfrukter och chiliyoughurt. Till detta en god Merlot som fäste och med nöd och näppe höll oss vakna över Bourne Identity. Den filmen följer vi upp med Bourne Supremacy ikväll - A-K har lovat köttfärslimpa med dijonsenap och sån där god inlagd gurka som min mormor alltid gjorde... ok kanske inte alltid, men ofta.

Eftermiddagen går i egna intressens tema - därför blir det match i hattrick-ligan, dock räknar jag med förlust och vilar spelarna för att höja stämningen i truppen. Det gäller att veta vilka strider man ska ta - som med allt annat här i livet. Efter det blir det nog en liten löprunda med lite bilplåtsspottande. Surrogatverksamhet för att jag inte ska behöva tänka på att den satans hösten är här - brrrrrr!

Inga kommentarer: