torsdag 13 september 2007

top model tyson



det finns ett ordspråk som går ut på att hålla "tand för tunga" - låter helt vansinnigt, jag vet - men det gjorde jag i alla fall igår... vilket var väl tur.

Jag skulle ha kunnat berätta om hur jag efter ett par månaders uppehåll greppade en pastalåda från Pasta Factory på Dalgatan. Jag skulle till och med ha kunnat berätta om hur överraskande fräscht och gott hela upplägget med fläskfilé och kantarellsås överstrött med purjolök och persilja var.

Nu gjorde jag inte det - och här sitter jag nu ett dygn senare 3 kg lättare.

Förvisso kanske det är lite magstarkt... he he..kopplade ni? (fyfan, ibland känner jag mig som Martin Timell) att hänga ut ett ställe utan en starkare bevisföring än att det var det enda jag åt igår. Ja, om vi bortser från en liten godispåse - men på något sätt känns det enklare att hänga ut stadens mest "genuina och äkta italienare" - där kockarna av någon anledning behärskar syrianska fullt ut - än gamla hederliga Karamellkungen. Skulle stället nu gå omkull så får jag väl ta det på mitt samvete, men samtidigt med tanke på att Tälje Kebab har överlevt 14 år efter sitt mordförsök på mig 1993 så ska det nog gå bra.

3 kg lättare ja - en angenäm matchvikt för en androgyn finmuskulaturad kropp - nu ska jag bara leta upp ansökningshandlingarna till Top Model - säsong Tyson. Men först ska jag stryka husväggarna för att inhandla lite hårdvara till lösvaran - toapapper.

Inga kommentarer: