onsdag 19 december 2012

Var fan är min bil?!


Dum fråga egentligen, för jag vet... Tröttnade på tystnaden från korsningen Ottesångsvägen och Forskargatan och ringde upp dem på eget bevåg. 

- Ja tjena, Jimmy Bergqvist här, vi snackades vid förra måndagen och jag tänkte kolla lite kring statusen på min bil.
- Ja hej, din bil har kommit till hamnen där den väntar på att bli körd till vår monteringshall där dina tillval ska monteras på. När det är gjort så ska det inte behöva ta mer än 3-4 dagar innan du har den.
- Uumm, men det där sa du för tio dagar sedan också.
- Jo, men du vet det har snöat så och det är rent kaos där ute i hamnen.
(okej, men samhället i övrigt repade sig ganska snabbt - men inte hamnen *tänker*)
- Vet du, jag ska faktiskt åka ut dit i morgon och kolla läget så ringer jag dig sedan. Målet är att du ska kunna få den till nästa vecka, men jag kan inte lova.
- Ok. (måttligt imponerad)

Vet i fan vad det är med mig och bilar men det här förhållandet har inte riktigt fått den kickstart som jag önskade. Men jag ska inte måla fan på väggen än - det viktiga är att bilen sköter sig och rullar när jag väl får den. Men just nu ligger Audi på minus - vad annat att vänta med en LEAN-farbror med vurm för leveransprecision och ledtider.

Inga kommentarer: