måndag 17 december 2012

julgrunka


Hon är för go den där Ester - allt eller inget liksom... På frågan "vad önskar du dig av tomten?" så svarade hon inte helt otippat likt de flesta barn i hennes ålder - en iPad. Jag tänkte först dra upp den gamla historien om att Pappa minsann var 10 år när han fick sitt Atari, och den hade han jobbat ihop till själv. Men jag lade ned den intentionen eftersom jag minns att man bara ruttnade på vuxna som jämt skulle köra de där historierna. Hur som helst så förstod det här godmodiga barnet att varken tomten eller mamma & pappa har råd att skaffa så dyra klappar - så kanske kunde hon tänka sig något annat?

En julgrunka!
Julgrunka?
En julgrunka!
Ok, vad är en julgrunka?
En sådan där med snö i!

Det slog mig då att jag egentligen inte har en aning om vad sådana där kulor med snö i heter egentligen. Googlar man så går den under massa benämningar - så jag tänker att det kanske vore på sin plats att styra upp det hela och sätta en standard. Och varför då inte "julgrunka". Nu får hon ju en iPad i alla fall eftersom hennes sugardaddy i sedvanlig ordning vid den här tiden på året springer hem en schysst vinst i sina tävlingar på nätet. Men det får bli en överraskning.

Annars tänker jag mest på: Var fan är min bil!

Inga kommentarer: