tisdag 18 december 2012

Insane in da membrane


Jag hade egentligen inget riktigt bra uppslag till dagens blogginlägg - jag gick mest omkring och funderade på... var fan är min bil! Men som av guds försyn, likt en uppenbarelse så bjöd Södertälje Centrum på en insikt. Vi har ju tidigare avhandlat tre av fyra lokaler i det nybyggda huset på Nygatan - och för den som inte kommer ihåg så citerar jag byggherrens ord i lokalpressen för ett par månader sedan.

"Vi förhandlar med flera spännande intressenter, och det handlar inte om restauranger el. dyl utan butiker".

Nu vet inte jag vad projektledare Alf Tördals sinnesvärld avser vara butiker (och inte restauranger) - men hittills har vi alltså noterat vansinnet och fantasilösheten i form av en mäklare, ett solarium och en... tadam! pizzeria/kebab. I min värld två icke-butiker och en restaurang.

Hoppet har således stått till den fjärde och sista lokalen som hittills jobbat i det fördolda. Förväntningarna har med tiden sakta stigit, för tänk om... tänk om det är någon som vågar tänka nytt - någon som har sonderat terrängen - någon som har tagit fasta på södertäljebornas önskningar - och framför allt någon som har gjort sin hemläxa och businesscase. Bloggen kan därför stolt presentera den sista "butiken" av de fyra som skulle bredda centrums utbud och bidra till att spetsa konkurrenssituationen gentemot handelsladorna i stadens ytterkanter. Så håll i er nu! 

RIMAS HAIR STUDIO - jajjemän! särskrivet och allt, men vad gör väl det. Södertälje har äntligen fått en frisör och hårstudio. Inte en dag för sent om ni frågar mig.

Inga kommentarer: