tisdag 12 juni 2012

Tiden går fort...


när man har roligt. I dagarna är det ganska precis ett år sedan som jag klev in i askGFK:s kosumentpanel och fick en scanner hemskickad. Den initiala tanken var naturligtvis att förskansa sig premier och belöningar, men jag fann ganska snart att det fanns ett annat mervärde i själva upplägget. Tanken är att man scannar och registrerar sina alldagligvaror - det vill säga det du handlar för att hålla kroppen i form, hemmet skinande och ungjävlarna tysta.

Insatsen är ganska måttlig och jag gissar att jag lägger ner ungefär 40 minuter i veckan på detta, och för det får jag således poäng som jag kan omvandla till schysta prylar i deras premieshop. Papi går naturligtvis all in och satsar högst upp - en videokamera från Samsung, och med den poängutveckling jag haft hitills så rör det sig om att bita ihop ett år till - men det är det värt.

Jag pratade om mervärden... för om man bortser från det rent monetära så är detta upplägg fantastiskt praktiskt när det gäller att få kontroll över sina utgifter, motverka impulshandling och framför allt få koll på vilka varor som är billiga i vilka butiker. Fast å andra sidan, svaret på den sista frågan brukar vara Willys i 8 fall av 10. För jävla bra affär!

Inga kommentarer: