torsdag 14 juni 2012

sommar 1.0


Ett knallsäkert sommartecken så här års - både rent allmänt och här på bloggen - är när årets sommarvärdar, tillika sommarpratare presenteras. Det finns liksom en liten spännande och barnslig iver över att få botanisera i startfältet och pricka in datum med intressanta människor. Årets laguppställning ser efter en snabb titt riktigt lovande ut. Nu vet jag ju av erfarenhet att jag oftast, av olika anledningar, bara lyckas pricka in ungefär 4-5 stycken. Men ambitionen är lovvärd trots att det är flera issues som måste införlivas för att det ska bli av. Ska jag lyssna dagtid så krävs det antingen att jag är på resande fot i bilen eller att det är en sådan där härlig sommardag när man bara ligger och dåsar på bryggan med en fot i plasket. Rör det sig om reprissändningen på kvällen så får det inte krocka med våra spelkvällar på ön - dessutom måste kvällsvinet ha fått ett sådant där mysigt fäste... ja ni hör ju... det är inte så enkelt trots allt. Nåväl - här kommer årets viktigaste spots:
  • 30/6 - Yngwie Malmsteen
  • 06/7 - Neneh Cherry
  • 26/7 - Christer Björkman
  • 28/7 - Jan Scherman
  • 04/8 - Hannes Holm
  • 11/8 - Johannes Brost
  • 15/8 - Ison Glasgow
Vi får väl se vilka jag prickar in i slutändan. Ofta blir det så att man fastnar vid någon man inte hade tänkt lyssna på från början men som visar sig vara synnerligen intressant. Dock kan jag redan nu meddela att jag tar ledigt den 10:e augusti. Det var tydligen någon Stefan Löfven då - ni vet han som inte har sagt någonting på sex månader. Har svårt att tro att det skulle ändra sig tills dess.


Inga kommentarer: