lördag 26 maj 2012

Note to myself


 Ok Jimmy... det är dumt att lägga in ett övertidspass på lördag förmiddag när du har jobbat natt hela veckan - och det är ännu dummare att kliva ned till Barolos solindränkta veranda och hinka i dig rosé och breezers. Jag säger det i all välmening för du vet hur tungt det blir att ta sig upp vid 04.45 på lördagmorgonen.

Uhum.. du har en poäng där, men det var ju så himskans trevligt. Dessutom var det ju en fantastisk egoboost för farbröderna att galanta kvinnor från urskogen valde att lifta in till storstan bara för att få frekventera detta utsökta sällskap som dessa utgjorde.

Men som sagt, jag hör vad du säger - så därför blir det galachill i Lowisinska etaget ikväll med mat på talrikarna och gott i glasen för den lilla familjen. Discokulan snurrar väl igång vid 18-snåret skulle jag tippa. Såvida jag inte har somnat ute på pation. Lite kul i år eftersom Papi Mello inte är så påläst... eller det kanske är pålyssnad det heter. Påsatt är jag i alla fall inte.

Inga kommentarer: