fredag 11 maj 2012

crap!


I början på året förkunnades ju här på bloggen att Liverpool tappar Adidas som tillverkare av matchtröjorna. I och för sig ingen förlust eftersom jag kräks på ungefär 98% av tyskens produkter. Paradoxalt nog måste jag ändå tillstå och erkänna att den snyggaste uppsättningen ever (95/96) stod just herr Dassler för. Nåväl, ett obskyrt Bostonföretag vid namn Warriors (huhm!) har alltså fått förtroendet och härom dagen lät man täckelsen falla...?...men...vafan!... Jag förstår retrointentionerna men helhetsintrycket andas Dressman. Dessutom envisas man med att åter igen låta den gula accentfärgen ta plats. Måhända att det är liverbirdens naturliga färg... och måhända att det fanns gula inslag under storhetsåren på 70- och 80-talet, men jag föredrar det röd vita och att man hade fortsatt på den übersnygga svarta collectionen som funnits i olika uttryck under 2000-talet. Men till syvende och sist så är jag glad och nöjd bara ni börjar vinna lite... 

Inga kommentarer: