måndag 21 maj 2012

Cypern douze points


Jag tror dessvärre att vi får vänja oss vid den rubriken på lördag... Eder festivalmogul har nämligen tittat i sin meteorologiska spåkula och funnit att det är på tok för varmt och härligt i Europa den här veckan... Utveckla? Ja, jag har på känn att den här delen av jorden har tagit ett steg in i det lyckorus som kallas sommar och till det är Loreen och Euphoria allt för kylig. Dessutom har den för många tempoväxlingar för att riktigt lyfta sig hela vägen genom rutan. Nu säger jag inte att det är en dålig låt - oh nej - helt klart en topp 4, men Cyperns bidrag som förövrigt är svenskskriven har fler triggerpoints. Röstmässigt kan naturligtvis inte Ivi Adamou mäta sig med Loreen, men hon är tillräckligt tonsäker för att det inte ska bli enerverande. Dessutom är låten catchy med ett somrigt driv och jag bara älskar refrängdansen. Lägg därtill att man lyckats få med ett par balkanstråkar så finns det inget som kan stoppa den. Så tyvärr, det blir ingen seger på lördag men väl en trevlig kväll som gjord för gala, discokula och god mat i den Lovisinska våningen.

Och eftersom SMHI lovar att vädret ska hålla i sig även på våra breddgrader så är det väl dags att slänga ihop loungen ute på pation. Får bli en tur till IKEA och Plantagen på fredag för lite komplementhandling. Om jag njuter? Tror fan det! Idag blev det premiärsolning på innergården med en bok under en och en halv timme innan jag stolpade iväg till Mollys och greppade en pastasallad... shok najs liksom.

Inga kommentarer: