tisdag 4 oktober 2011

Väckelsemöte


Papi är på nördträff i dagarna två... eller väckelsemöte som han själv väljer att kalla det. Men det gäller att vara på sin vakt, för det ligger en viss frireligiös känsla över vissa konvent och deltagare. Dessutom har jag märkt att man på sistonde har börjat differentiera, eller avskärma sig från sina brukare genom att skapa ett eget tal- och kodspråk. En fallgrop som man bör beakta - för det kan kännas lite löjligt ibland med denna anglosaxiska förkärlek till uttryck som faktiskt finns att finna i vårt eget modersmål.

Nu låter jag lite neggo, vilket jag verkligen inte är. Det är mumma att få cirkulera runt och utbyta erfarenheter - men jag kan inte låta bli att dra lite på munnen när jag möter någon som envisas med att slänga in ett "most bang for the bucket" här och lite "sense of urgency - if there is no crisis, you have to create one" där... Man kanske skulle slänga in ett chikketi-kaow-waw själv vid rätt tillfälle.

Inga kommentarer: