tisdag 11 oktober 2011

Svarte Petter


Det var länge sedan bloggen var politisk Jimmy... jo, visst är det så - men samtidigt har jag inte riktigt sett behovet. Rätt regering sitter på plats och har visat sig mer än dugliga - och samtidigt, vad ska jag opponera mig emot. Opositionen för en tynande tillvaro och har gjort det till en konstform att skjuta sig i foten hela tiden.

För det kan väl inte bara vara otur att man ständigt sitter med Svarte Petter. Visst, jag köper att "tillfället gör tjuven" oavsett partifärg - men nog blir det lite skrattretande när man samtidigt släpar runt på en hycklande ryggsäck vid namn "solidaritet".

En eloge från min sida till Alliansen för sitt hedersvärda agerande nu under pågående tabloidföljetong kring Jugholts skumraskaffärer. För man ska komma ihåg hur det lät 2006 när tilltänkta handelsminister Maria Borelius skulle tillträda sin post. Hela vänsterdrevet gick bananas med den socialdemokratiska partiapparaten i främsta ledet. Och med högafflar och påkar jagade de henne ur landet för det vedervärdiga tilltaget att undlåta sig betala TV-licensen. Med det som underlag så funderar jag på varför denne Håkan ännu sitter kvar. Å andra sidan så är han ju en garant för ytterligare en mandatsperiod vid nästa val. Delikat fråga således.

Inga kommentarer: