torsdag 13 oktober 2011

hemlo



Det närmar sig freakin' friday och ledig långhelg med diverse upptåg, men först ska vi ha lite veckofinal i Idol och rösta hem den där jävla Emil och hans too-much-daddy. I den pojken saknas det ungefär 100 kilo ödmjukhet. Dryg kan man vara när man står på toppen likt Kanye. Appropå Idol så kanske Papi Jam ska fronta en liten hemlos... det är inget jag megafonar ut öppet i alla sammanhang, men i den här interna kretsen på 207 veckobesökare så kan jag ju fläka mig lite. Jo alltså... jag tycker nog ändå att Daniel Lindström - han som vann först - ändå är den bästa rösten som tagits fram. Sedan kanske scenspråk och outfit gör att han aldrig kommer stå på samma scen som Beyonce - men jag hade ändå unnat honom en liten tron brevid Eric Gadd. Nog om det.

Helg och upptåg sa jag... vet inte om ni har uppmärksammat det, men visst har det börjat mullra lite ödesmättat utåt kustbandet och i farleden. Men lugn bara, ingen fara på taket. Det är hösten och årets eldhögtid som rullar in - och tillsammans med alla andra archipelagoser så firar vi denna ljushögtid med ett präktigt bål som förkunnar skärgårdens liv året runt. Det väntas kött & grill i mängder och italienska buteljer har med omsorg plockats fram. Men först blir det premiär för skridskoskolan för Ester på lördagmorgonen - så se där, adjö till sovmorgnar ett par månader framöver. Men vad gör man inte för flickebarnet. Foton dyker upp här på söndag kväll. 

Inga kommentarer: