måndag 3 oktober 2011

fäänk joo!


Nyss hemsprungen från ett kortpass på fabricum i ett strilande höstregn som antagligen förkunnar både de facto och finito. Det är nog inte bättre än så än att djävulstyget höst står på farstubron och knackar som besatt. Samtidigt ska vi allt sända en tacksamhetens tanke till ansvarig väderutgivare för den gångna veckan.  Har lagt in den på hårddisken så att det är lätt att plocka fram minnet av den när de argaste ångesttankarna går till attack där i november.

Dessa underbara dagar var extra tackvänliga då jag hann med en hel del underhåll och måleri i lägenheten som krävde torrt väder. Dessutom blev det ju en drös sköna löppass i gassande sol som värmde en frusen liten svenne.

Ok, vilka ska vi mer likt Arja Sajonmaa tacka livet för... Ja,vi kan ju fortsätta med min arbetsgivare som storstilat bjöd på fyra timmars permission idag, vilket var precis vad som behövdes för att hinna till IKEA fram och tillbaka. Dessutom är jag evigt tacksam för att jag får möjlighet att delta på en mässa/forum som betyder mycket för mig den här veckan.

IKEA ja... jag kanske borde tacka nazigubben Ingvar för det trevliga tilltaget att undslippa att ta betalt för en av de dyra vintertäckena som jag lade upp på rullbandet. Nu var det kanske inte Ingvar som satt i kassan för den personen hade kvinnliga drag och en burka på huvudet - men jag gillade initiativet och låtsades som om det regnar. Och hej, det drabbar fan ingen fattig. Förutom redovisade miljarder så finns det säkert en massa krigsbyten nedgrävda i Brasilien. Insinuationer? Ja kanske...

Nu ska vi bara vänta in mitt flickebarn som släpps ut från ondskans näste i morgon. Blir nog en bra vecka det här ska ni se.

Inga kommentarer: