torsdag 6 oktober 2011

Saker som stör Jimmy (del 21)


Idag tänkte jag att vi skulle behandla ett ämne som antagligen innebär att jag kommer trampa på vissas tår med ett resultat av ömhet. Men så får det bli jag kan dessvärre inte lämna någon pardon på detta delikata ämne.

Men först är det på sin plats med ett förtydligande... Jag ÄR för sociala medier, jag tycker att det är ett fantastiskt nutida incitament. Speciellt för oss som skyr det fysiskt sociala. Jag är också fullt införstådd, och accepterar att folk har olika syften och infallsvinklar till själva brukandet. En del nätverkar, andra håller kontakten med långväga släktingar, vissa driver någon form av rörelse/verksamhet medans andra bara samlar vänner på hög med en slags diffus gemensamhetspunkt. Sedan har vi avarterna som antingen försöker sälja en påklistrad bild av ett lyckat leverne med enahanda bilder på saker som köpts med tillhörande prislapp eller de som diktar upp ett drömliv - men inget av det berör eller stör Jimmy så mycket som dagens topic... Uppmärksamhetssökarna.

Ni vet vilka det är eller hur... De som droppar ett paniskt halvt A utan några som helst intentioner att följa upp med ett B. Enda syftet är att få en orolig respons, gärna från så många som möjligt innan det obligatoriska "- kan inte ta det här" slängs i fejjan på de som ens orkade bry sig. Men varför i helvete ens öppna munnen då?

Jag är så trött på detta ofog att jag har börjat bli dryg och förfinat otrevlig tillbaka. Men det kan ni gott ha. I övrigt mår jag bra...

Nu ska jag bara luta mig tillbaka och se hur antalet vänner på min egen fääjjsbukk snabbt halveras.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har min sympati till exakt 100% i det här fallet.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Man tackar!