torsdag 27 oktober 2011

jimmy, hur gick det...


...egentligen med den där badrumsskrapan? Jodå, jag och Ester var iväg till Jula i onsdags och greppade en tingest för 69:-. Men var den snygg då? ...den funkar bra, men det sa jag ju!

Annars då? Inga nya vardagstrivaliteter? Hm, nu när du säger det så sprang jag på en granne från gamla goa hederliga och fina Vegagatan idag. Hon såg lite pillemarisk ut och hintade om att en fyra snart blir ledig där. Har gått och tänkt på det där hela dagen nu, och ingen skulle bli lyckligare än jag om jag kunde återbördas till the crib of my life. Fast samtidigt - det är ju egentligen inte en fyra jag behöver (än), och vissa krav har jag ju för den förlorade sonens hemkomst. Bland annat så vet jag ju att den här lägenheten är vänd åt fel håll - en sjöbuse som jag ska naturligtvis sitta på första parkett med AIS inloggad på datan och speja ut över kanalen.

Problemet med grand old Vegagatan är att det bara finns tvåor och fyror i kåken så jag får nog hålla mig lite i skinnet - men gosh vad det kliar i fingrarna. Annars är det väl bara att stick to the original plan - jag väntar in bygget nere i kvarteret Lampan. Med lite tur så blir det både kanalutsikt och framförallt nybyggt. Ja det sista behöver man ju inte ha tur för, eftersom det är lite av en förutsättning i ett nytt hus. 2013 ska det tydligen stå klart så tills dess får nog disponentkvarteren här runt Lovisin duga.

men fan... Vegagatan...

Inga kommentarer: