fredag 21 januari 2011

Uppesittarkväll



Japp, prexis så är det. Uppesittarkväll inför Guldafton.

Den enda galan, eller årssummeringen med kvalitativ dignitet. Det enda priset som betyder någonting. P3 är och förblir husgudar för Papi - och ett rättesnöre, även kallad en frizon i etern där våra inner souls möts och befruktar varandra. Ja ni fattar...

I bakgrunden poppar Rebecca & Fionas senaste hit Bullets samtidigt som jag avnjuter en 13-bitars med smäktande vin därtill. Snart även lite choklad och en kex & ost-bricka. Varför inte njuta när man kan? Vad är det då som kännetecknar P3-soundet? Svår fråga, för det handlar inte om en speciell genre utan mer en påtaglig känsla. Du måste vara down with P3 för att förstå det tror jag. Just nu är detta väldigt mycket P3 för mig:
  • Adam Tensta - Like a punk
  • Rebecca och Fiona - Bullets
  • Looptroop Rockers - On repeat
  • Johnossi - Roscoe
  • Aloe Blacc - I need a dollar
  • PH3 - Jag trodde jag var han
  • Familjen - Det var jag

Ja, ni ser... ingen röd tråd - däremot känslan... känn...

Några förhoppningar då inför morgondagen? Jajemän! Jag hoppas att Johnossi tar "Årets grupp", att Familjen får "Guldmicken"och att PH3 kniper "Årets hiphop/soul. Fast mest spänd är jag på om man lyckas bräcka förra årets hemliga gäst i form av Staygold. I morgon kväll vet vi.

Inga kommentarer: