fredag 21 januari 2011

mitt nya jag



Tro det eller ej, men jag har precis öppnat den första Red Bullen sedan i lördags och det är helt i linje med mitt nya jag... Jag har positionerat fram mitt nya health care ytterligare en nivå i och med denna vecka. Och egentligen så handlar det precis om det som jag alltid har hävdat, oavsett om det handlar om övervikt, dåliga vanor, ohälsa, missbruk... Det funkar först när DU har bestämt dig - sedan finns det självklart människor och instanser som kan vara ett stöd, men DU måste VILJA annars är det dödsdömt.

Jag VILL nu, och de nya reglerna låter så här:
  • Red Bull - ok på helgerna (1-2 om dagen) Istället för 21 stycken per vecka.
  • Coca Cola - bara ok till pizza och helgdagar som julafton, nyårsafton och midsommarafton... och kanske födelsedagen.
  • Ramlösa och dyl. - bara ok. på helgerna
  • Godis - är numera utbytt till endast choklad och då på fredagar och lördagar. Visst, någon smågodispåse kan väl vara okej vid något speciellt tillfälle - men i övrigt no no!
  • Vin - alltid ok.

Veckan som har gått så har jag bara druckit mjölk och vatten som dryck och det har funkat över förväntan. Förvisso var det väl smart att förlägga prövoperioden till veckan innan lön, och speciellt i januari. Men på något sätt så känns det som att jag har drivit den röda tjuren ur kroppen. Han som har ridit mig dagligen sedan 1997. Nu är det jag som rider honom!

4 kommentarer:

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Det är för övrigt förklaringen till att jag kanske har upplevts som lite inbunden och tyst den gångna veckan kära arbetskamrater. Men för jävulen, antabus är inte att leka med...

g sa...

Skärp dig! Hur ska det gå med groggarna nu då? Jack och mjölk? Max två Vodka Red Bull per kväll?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Utgång är att beakta som speciella tillfällen idiot.

g sa...

Så när det är dags för utgång så är det alltså helt okej att plocka fram nåon smågodispåse?