måndag 31 januari 2011

jag har funderat på en sak...


Basdelen av Esters dagisgarderob utgörs till stor del av kläder från H&M - funktionella, hyfsat snygga och slitstarka, och Papi behöver inte gråta blod över att hon kommer hem med tex. färg, ketchup eller revor på dem. De ingår liksom i slitbudgeten och dessa inhandlas antingen i fysisk butik eller på nätet om jag är säker på att det är en modell som passar.

Men det som har slagit mig, för jag vill ju gärna utge mig för att vara en Papi som är up-to-date, är hur man de sista åren frontat sina barnmodeller. Försöker man lansera ett nytt mode? Är det ett nytt mode? Vilka ungar klär sig så? Eller försöker man bara spara plats i katalog eller på nätutrymme?

Jag tänker naturligtvis på det här med att köra dubbla pikétröjor, eller som i fallet ovan... först en tischa och sedan två pickisar. Jag tycker det verkar rätt knöligt, och har svårt att tycka att det är snyggt - och framför allt så vet jag ju vem som sköter tvätten i det här hemmet.

Inga kommentarer: