onsdag 5 januari 2011

tid för förändringar


Prio ett just nu är förvisso att bli frisk, det börjar bli lite tradigt att likt en osalig ande sväva runt i våningens alla salar. Abstinensen kryper likt spindelben på den väv av nervbanor som jag utgörs utav - ska nog ta mig en promenad i skydd av mörkret, bara för att få andas frisk luft. Detta stadie av illness föranledde också att jag tvingades avboka ett återbesök idag på Capio Artro Clinic - vilket antagligen var lika bra. För jag har varit osann mot mig själv. Jag har lurat mitt finaste verktyg, kroppen, i snart ett halvår. Jag har helt enkelt fegat ur rehabiliteringen, förträngt smärtan och bara pressat kroppen så mycket den förmår...

Som ursäkt och försvar har jag intalat mig själv att jag inte har haft tid, att vardagspusslet omöjliggjort genomförandet av den 12 veckor långa rehaben - jag är verkligen en sol-och-vårare av finaste sort, ett otroget kräk. Men det är slut med det nu... Bankfilialen "Pappa Börje" rycker ut med kontanta medel för att slippa höra de dåliga ursäkterna längre.

Den är inte vacker, men det är precis vad jag behöver - alternativträning som inte belastar knät i hemmets vrå. Ja, jävlar vad det ska pumpas - och ni vet ju har manisk jag kan bli. Och det bästa av allt, jag slipper frysa, jag slipper ge mig ut i det vita onämnbara, jag slipper sitta med ett par ipod-lurar i öronen som bara ramlar av. Leve banken!

Inga nackdelar då? Hmm... alltså förutom att åbäket förstör den visuella inredningen så är nog chansen att det likt på gymmet skulle dyka upp tränande fina kvinnor att titta på rätt minimal. Men det går kanske att köpa in sådant också...

Inga kommentarer: