fredag 28 januari 2011

al'day evry'day...

...but 2day it's ja friday...

Ja härre... kom på mig själv när jag likt en blindgångare stapplade hem från jobbet i morse med väldigt okontrollerade steg att jag faktiskt varit on duty och tillgänglig i 26 timmar. Vilket också förklarar de omotiverade ryckningarna i ögonen tidigare under natten, som jag då hade svårt att greppa. Men så är det när man levererar 24/7, och så är det när man är en good cop och ställer upp för att ens hormonstinna arbetskamrater ska kunna få åka iväg och förkroppsliga en skidweekend. Vad fan man nu ska göra i Orsa av alla ställen...

Fredag ja, och Esterhelg - vad att hitta på då? Just nu är inspirationen på lågvattennivå, och dessutom ligger vetskapen om övertidsarbete på söndag i bakhuvudet så jag misstänker att det blir en classy swedish laidback fredagsmys idag med lite plockmat och välförtjänt vin. Dessutom är ju numera fredag/lördag lika med belöningsdagar för den nya och hälsosamma livsstil som jag har anammat sedan i början på december. Och jag måste nog lite stolt säga att det går förvånadsvärt bra, och nu verkar även de rektala regionerna ha hämtat sig efter det sista ingreppet utav gottisstrypning, men det var fan svettigt ett par dagar där i veckan - ni vet Papis karakteristiska träningspulsåder i pannan fick jobba lite på porslinsstolen minst sagt. (under avdelningen nöd-vändigt vetande).

Lördag då... ett tag var jag inne på att DJ och jag skulle ta bilen upp till Tyresö och besöka nyinvigda Kaatach - ett barnmecka som har potential att knäcka både Lekslottet och tacky Funhouse här i Södertälje (där kan man förövrigt bevittna en påtaglig ovilja att utveckla verksamheten, istället har man gjort förfall och ointresse till en konstart). Meen, jag tror det får vänta till nästa pappavecka - istället blir det en favoritklassiker i repris, ponnyridning och fika på Torekällberget. Nära och bra, samt lättvunna poäng hos den hästgalna lilltjejen. Men jag är nog allt lite kluven till det där intresset, dels för att när jag var liten så var ju hästtjejerna nördarna på skolan och dessutom så inser jag ju att min bil kommer att lukta skit om jag låter detta intresse galoppera iväg. Naae.. vi får nog hålla lite i tyglarna där ett tag och fundera en extra runda. Jag har ju trots allt anmält henne till kulturskolan och körsång - måste ju vara garanterat luktfritt.

Trevlig helg på er!

Inga kommentarer: