söndag 2 januari 2011

(sjukt) mysigt






Precis hemkommen från en sjukt mysig nyårshelg ute på ön - med viss betoning på sjukt då Esters baciller från förra veckan accelererade på en stackars Papi som nu till slut fick ge vika och bädda ner sig med både Cocillana och Mollipect i sportflaskan.
Ester ja.. om hon fick beskriva den gångna helgen så skulle det kanske te sig så här:
  • Mammuten bara sov och sov.
  • Morfis skottade snö dag och natt.
  • Pappis var cool när han actionräddade damen med slädhundarna.
  • Man fick himla mycket choklad ur godisburken av Morfis.
  • Dom vuxna skrattde mycket när de åt och drack. De sa att det var jättegod mat, men jag tycker sådär. Å så drack dom vin - fjantisar!
  • Pappis hade bränt himla bra P3-skiva till bilen.
  • Gosiga hunden Dimma kom med Vargen Harriet.
  • Skridskoisen var dum! Pappis sa något om havsis i januari och att jag skulle återkomma i mars.
  • Bästa var att åka spark - och speciellt nattracet med Pappis och Morfar när jag fick sköta lyktan.
  • Och så höll jag ju på att glömma att jag fick vara vaken till 12-slaget och skjuta raketer ute på isen.
  • Sen var det roligt när pappa och jag spelade vinterfotboll - jag vann med 17-0.
  • Bra helg liksom! Och mormor gör bästa fikat och frukostarna - å så håller hon koll på mina tår.

Inga kommentarer: