söndag 19 april 2009

söndie smoothie



Chill sunday... eller i alla fall nästan (DJ diskvalificerar sig inför nästa helgs kalas i parti och minut - och i samma takt fylls soptunnan på). Men bortsett från just den lilla detaljen så är det ganska soft.

Inledde dagen med att snöra på mig stepp-dojjorna för ett litet löppass i den kalla morgonsolen. Aaa just det... det där kräver förresten sitt eget lilla utlägg i form av del 3 i flywire-sagan. Papi har sprungit i Najko-dojjor de senaste 15 åren och har aldrig haft anledning att vara missnöjd - och låt gå, de här nya alstrena sitter skönt & smückt slickat runt de förhårdnadsinklädda klövarna. MEN, imorgon blir det en tur till Stadium för reklamation - de är ju helt felkonstruerade!! Därför har de gått sönder på fyra ställen redan efter första månadens användning - jag är helt förstummad. Och det är ingen idé att jag går in på detaljer här - men någon har inte tänkt till över vem målgruppen för dessa gasellkopior är.

Nåväl, Mami smet iväg för några timmar på Hemtex - vilket gav Ester mig lite utrymme för stadsflanerande. En korv och festis vid Kringlangrillen följdes upp med ett besök på Apoteket för lite inköp av barnschampoo och badskum. Därefter avverkade vi Åhléns och H&M med lite ströinköp innnan det var dags att nyttja Hemtex toalett - tydligen hade festisen runnit rakt igenom. Hur som helst så gav det besöket inspiration till ett par snygga kuddar till balkongen.

Och därifrån är inte steget långt till det berg av got to do som nu tornar upp sig framför undertecknad. Balkongen är ett kapitel i sig, men efter att jag har krängt på sommardäcken i morgon (och ni behöver inte kommentera detta - för både ni och jag vet att jag inte tänker befatta mig rent fysiskt med detta, det ser Strengbergs till) så bilar jag ut till Södra och inhandlar resterande färg till mästerverket. Efter det så är det bara mattbytet kvar innan premiär-ölen är ett faktum... Men det var alltså morgondagen - idag är idag, och lär så förbli tills jag har putsat fönstrena på ena sidan av våningen och dessutom slipat och vaxat köksbordet. Appropå köksbordet så blir det stolbyte efter semestern så håll utkik efter ett bra erbjudande då.

Ja, man kanske skulle ta tag i det hela... eller så njuter jag lite till av att jag klivit upp i serieledning i min Hattrick-liga. Det kommer att bli spännande in i det sista - hur går det för er andra? Eller så låter jag ear-padsen sitta kvar på huvudet och fortsätter med att fascineras över gårdagens upptäckt av SR Metropol - damn, vilken schysst mjussa de körde där. Logga in på webben eller lyssna på 98.3 (97.6 för alla Södertälje-hoodisar)

Inga kommentarer: