fredag 24 april 2009

3 - mobilt barnrövarband!



Papis bäjby fyller hela 3 år idag... damn vad tiden går fort och damn vad attityd som har samlats på hög. Damen ifråga har så mycket skinn på näsan att det hade räckt till Tranås hela garvare-verksamhet ett par gånger om.


Ena stunden världens charmtroll för att på ett flux förvandlas till ett potentiellt strypobjekt. Nåväl, även detta år väcktes det lilla yrvädret med en indundrande Papi direkt hemkommen från nattgarnisionen ute i Gärtuna. Ackompanjerad av Mami stämde vi upp i unison skrålsång samtidigt som ett paketmoln regnade över henne. Och av numera hävd och tradition så bestod frukosten av delikata bakverk samt onyttig päronjuice - är det födelsedag så är det.

Sedan fick det räcka med gemytligheten - ligisten avpolleterades med destination dagis där vidare uppvaktande väntade.



Själv fick jag snopet se mig som åskådare i en jaktkarusell efter huvudpaketet som jag lovade att överräcka under eftermiddagen. Men cykeljäveln hade stått still nere i en omlastningshub nere i Jönköping ett par dagar vilket badly innebar att den just nått Stockholm Klara... och där hade man inga ambitioner att göra ytterligare en utkörning ner till söderort. På måndag grabben! Man tackar... ja, jag kan ju passa på att tacka någon högre makt att Ester hade glömt bort morgonens löfte. Så nu håller både ni och jag tyst om det hela.

Just nu pågår febril verksamhet för att rodda ihop ett lagom ståndsmässigt kalajs under morgondagen. Blir väl till att putsa in i det sista... Återkommer morgens med lite bilder.

Che!

Inga kommentarer: