lördag 11 april 2009

jag borde inte...



...gnälla, en sådan underbar dag som denna. Men...

nu poppar dom upp som ett brev på posten eller kanske snarare som ett spam i mailen för att vara lite up to date. Vilka tänker ni - jo, de halvfeta och glåmiga motionärssvennarna på sina budgetracers till cyklar och med all tänkbar frånvaro av trafikvett.

Men för fan - vad är det för fel i huvudet på er. Ni trampar runt på huvudleder, innerstadsgator, enkelriktade gator, europavägar, 2-3 filiga korsningar och beter er som om inga trafikregler gäller för er. Höll på att köra över ett as idag som fullständigt sket i att han hade rött - hjärnverksamheten räckte dock till den innovativa kraftansträngningen att få upp ett finger att rikta mot mig. Men jag ber så jävla mycket om ursäkt för att jag störde dig med ett nätt tutande. Nästa gång dödar jag dig utan ett ljud - som en ninja.

Så det här med att cyklister som dör i samband med Vätternrundan skulle ha något med trötthet att göra - det bullshitar jag. Snarare beror det på att inga intellligenstest utförs i samband med starten. Jag slår vad om att deltagarantalet drastiskt skulle sjunka med 30%. Morons!

Såå... nu är jag lugn igen. I övrigt så har dagen varit en på hundra - underbar sol som stekte ute i Sundsvik. Lägg därtill premiärgrillning med utsökta dofter och tilltugg - synd bara att man inte kunde porla med den röda drycken från Toscana. Big up för påskafton 2009!

Inga kommentarer: